Ekonomi

SM Entertainment, müzik satışlarının da etkisiyle rekor kıran üçüncü çeyrek kazancını bildirdi

SM Entertainment 3. çeyrek kazançlarını açıkladı ve bir önceki yılın aynı dönemine göre %70 artışla 50,5 milyar KRW (42 milyon $) konsolide faaliyet karı ve 266,3 milyar KRW (223 $) gelir elde ederek rekor kırdı. milyon), %12 artış gösterdi. Şirketin net karı da önemli oranda artış göstererek %189 artışla 84,2 milyar KRW’ye (70 milyon $) ulaştı.

Bu güçlü performans, NCT DREAM, aespa ve RIIZE gibi sanatçıların artan müzik satışlarına bağlanabilir. Şirket 3. çeyrekte 8,71 milyon yeni albüm satarak rekor kırarken, NCT DREAM yalnızca 4,32 milyon kopya sattı. EXO, NCT ve RIIZE gibi diğer gruplar da şirketin güçlü kazancına katkıda bulunarak milyon dolarlık satış rakamlarına ulaştı.

SM Entertainment’ın iştirakleri de aynı dönemde etkileyici bir performans sergiledi. DREAM MAKER faaliyet kârını önceki yıla göre %38,4 artırarak 3,9 milyar KRW’ye (3,26 milyon $) ulaşırken, SMC faaliyet kârını önceki yıla göre %122 artırarak 1,2 milyar KRW’ye (1 milyon $) ulaştı. ) kabarık. Öte yandan SM C&C, faaliyet kârının %20 düşüşle 900 milyon KRW (753.000 $) olduğunu açıklarken, KEYEAST ise 400 milyon KRW (335.000 $) faaliyet zararı bildirdi.

İleriye dönük olarak şirket, NCT 127, WayV, aespa, Red Velvet, Taeyeon, Super Junior’dan Ryeowook ve TVXQ gibi birçok grubun albüm çıkışları nedeniyle 2023’ün 4. çeyreğinde ve 2024’ün 1. çeyreğinde güçlü albüm çıkışları bekliyor. Müzik gelirleri beklemede. Özellikle, NCT 127 beşinci tam uzunluktaki albümlerini yayınlamaya hazırlanırken, RIIZE geçen ay “Talk Saxy” single’ını yayınladı.

2024’te SM Entertainment’ın, aespa’nın tam uzunlukta bir İngilizce albüm ve küresel bir izleyici kitlesi için yeni bir single yayınlamasıyla küresel genişleme planları var. NCT DREAM ve NCT NEW TEAM de merakla beklenen albümlerine hazırlanıyor.

Şirket ayrıca müzik yayıncılık işini Kreation Music Rights (KMR) aracılığıyla genişletmeyi planlıyor ve 80 yetenekli şarkı yazarı bulmayı ve yurt dışında yan kuruluşlar kurmayı hedefliyor. CEO Cheol Hyuk JANG, TVXQ’nun 20. yıl dönümü albümü ve konserleri de dahil olmak üzere SM’in gelecekteki beklentileri hakkındaki heyecanını dile getirdi. Ayrıca SM Entertainment etiketi altında çeşitli sanatçıların gelecek albümleri ve single’larından da bahsetti.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu